Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojištění odpovědnosti z provozu autonomních vozidel
Hořavová, Maria ; Vybíral, Roman (vedoucí práce) ; Tuláček, Michal (oponent)
Pojištění odpovědnosti z provozu autonomních vozidel Abstrakt Diplomová práce je věnována problematice pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla jakožto problematice velice aktuální, o čemž svědčí rozsáhlé diskuze napříč odbornou i laickou veřejností. Hlavním cílem této diplomové práce je zanalyzovat dosavadní právní úpravu na vnitrostátní, unijní i mezinárodní úrovni a objasnit, zda je současně nastavený právní rámec dostatečný pro zavedení autonomní vozidel do reálného silničního provozu. Rozboru je podroben i samotný systém pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla a principy jeho fungování, a to s ohledem na jejich vhodnost pro autonomní dopravu. V případě zjištěné nedostatečnosti jsou nastíněny úvahy de lege ferenda, identifikovány očekávané změny, jakož i vhodná řešení. Mimo to práce smysluplně přibližuje i principy fungování autonomních vozidel a pojednává i o dalších oblastech, které jsou s pojištěním odpovědnosti za újmu způsobenou provozem autonomního vozidla úzce spjaty. Práce je rozdělena do pěti samostatných kapitol. Jednotlivé kapitoly jsou členěny tak, aby čtenář nejprve získal povědomí o dané problematice a zorientoval se ve složitém systému fungování autonomních vozidel. V první kapitole je čtenář seznámen s pojmem autonomního vozidla, jednotlivými...
Harmonizace pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v souladu s právem Evropské unie
Žulavská, Lucie ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Vybíral, Roman (oponent)
Harmonizace pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v souladu s právem Evropské unie Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla prochází jak na evropské, unijní úrovni, tak z pohledu vnitrostátního v posledních letech velkými změnami, a to zejména v důsledku technologického vývoje a výrazným tlakem na zajištění ochrany, respektive adekvátního odškodnění obětí škod způsobených provozem vozidla. Hlavní konsekvencí shora uvedených skutečností je pak nové vymezení definice vozidla spadajícího pod povinnost pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Samotné rozšíření definice vozidla zejména o nové druhy vozidel typu elektro koloběžek, Segway a dalších samo o sobě nebude dostatečným nástrojem pro omezení počtu zejména závažných škod na zdraví, kterých v současnosti ve valné většině členských států razantně přibývá. Je zároveň potřeba, aby jednotlivé členské státy EU přistoupily na vnitrostátní úrovni k právní regulaci provozu těchto druhů vozidel. V současnou chvíli jsou na evropské půdě značně rozdílné názory a přijata poměrně rozdílná opatření ke snížení počtu škod, respective k omezení, či úplnému zákazu provozu těchto druhů vozidel. Kromě úpravy relevantní definice vozidla je druhým nejzásadnějším bodem revise Směrnice stanovení povinnosti zajištění online režimu v oblasti pojištění odpovědnosti z...
Segmentace v povinném ručení
Nevoral, Michal ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Předmětem bakalářské práce Segmentace v povinném ručení je stručně pokrýt pole pojištění odpovědnosti z provozu vozidla z pohledu pojistné teorie s akcentem na složku pojistného a následně analyzovat segmentaci na českém trhu s povinným ručením. Cílem práce je zachycení všech využívaných faktorů ovlivňujících cenu povinného ručení, detailní analýza vybraných faktorů z hlediska vlivu na výši předepsaného pojistného a průměrného pojistného plnění a výsledné zhodnocení vhodnosti uplatnění jednotlivých segmentačních kritérií.
Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla v evropském kontextu
Jašíčková, Darina ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Povinné pojištění odpovědnosti za újmu z provozu vozidla představuje komplexní problematiku upravující zejména ochranu poškozených při uplatnění jejich nároků. Tato Oblast je upravena jak na úrovni práva EU (příslušnými nařízeními a motorovými směrnicemi), tak i na mezinárodní úrovni systémem zelených karet a Haagskou úmluvou o právu použitelném na dopravní nehody. V rámci Evropské unie je možné pojištění odpovědnosti z provozu vozidla provozovat i v rámci tzv. jednotného evropského pasu, nicméně v jednotlivých zemích přetrvávají rozdíly v právní úpravě jak rozsahu pojištění a odpovědnosti za škodu, tak i požadavku národní regulace. Zásadním předpokladem provozování povinného pojištění odpovědnosti za újmu z provozu vozidla je v rámci EU/EHP členství pojistitele v národní kanceláři pojistitelů a garančním fondu. V kontextu evropského práva přispěla evropská judikatura k výkladu ustanovení příslušných motorových směrnic a vymezení jejich vztahu k národním právním úpravám. Do budoucna bude zajímavé sledovat vývoj právní úpravy obsažené v návrhu evropského pojistného smluvního práva (PEICL). Česká právní úprava je plně v souladu s právem EU. Praxe a zejména judikatura dozná zásadních změn v souvislosti s aplikací nového občanského zákoníku po 1. lednu 2014, jež bude mít dopad zejména v oblasti...
Stanovení sazeb pojistného v neživotním pojištění
Ondrušková, Markéta ; Mertl, Jakub (vedoucí práce) ; Mazurová, Lucie (oponent)
Předmětem této diplomové práce je stanovit pojistné v pojištění od- povědnosti z provozu motorového vozidla. V práci jsou představeny jak přímé způsoby výpočtu pojistného, tak výpočty pojistného pomocí zvlášt' spočtené frek- vence škod a výše škod. Při stanovení pojistného je kladen důraz na využití zo- becněných lineárních modelů, jejichž teorie je rovněž v práci popsána. Vyložené přístupy jsou aplikovány na reálná data a porovnány, následně je zvolen finální model pro výpočet pojistného. Nakonec je stanoveno výsledné pojistné se zahr- nutím IBNR rezervy a nákladů. Klíčová slova: zobecněný lineární model, frekvence škod, výše škod, netto- pojistné, bruttopojistné, pojištění odpovědnosti z provozu motorového vozidla, bonus-malus. 1
Profitabilita pojištění motorových vozidel na českém pojistném trhu
Roblová, Eliška ; Ducháčková, Eva (vedoucí práce) ; Daňhel, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá vyhodnocením profitability pojištění motorových vozidel na českém pojistném trhu. V úvodní části je krátce popsán vývoj pojistného trhu spolu s aktuální legislativní problematikou a dále zhodnocení jeho primárních ukazatelů. Další část práce je zaměřena na kvantitativní analýzu trhu neživotního pojištění v období od roku 2003 do roku 2015. Třetí část práce se zaměřuje na produkty pojištění motorových vozidel a jejich charakteristiku. V závěrečných kapitolách práce zkoumá trh havarijního pojištění a povinného ručení s následným vyhodnocením jejich profitability na českém pojistném trhu prostřednictvím ukazatele kombinovaný škodní poměr.
Determinanty vzniku pojistné události: případ povinného ručení
Novotný, Jakub ; Bolcha, Peter (vedoucí práce) ; Potužák, Pavel (oponent)
Práce testuje hypotézy spjaté s dílčími proměnnými, které jsou v České republice využívány pro segmentaci trhu s povinným ručením. V úvodní teoretické části práce je shrnut současný stav poznání a popsán vývoj segmentace na pojistném trhu v Evropské unii. Úvodní část práce je navíc rozšířena o analýzu stávající segmentace na českém pojistném trhu s povinným ručením. Empirická část práce je zaměřena na odhad vlivu jednotlivých proměnných na pravděpodobnost vzniku pojistné události. Pro odhad regresních koeficientů je využita logistická regrese. Dílčí modely jsou vytvořeny pro mimořádně malé nebo velké pojistné události. Nejvýznamnější proměnné pozitivně ovlivňující pravděpodobnost vzniku pojistné události jsou objem motoru, nízký věk pojistníka a region Praha. Nejvýznamnější proměnné negativně ovlivňující pravděpodobnost vzniku pojistné události jsou historické vozidlo, vysoký věk pojistníka, počet měsíců bez pojistné události a region Jihomoravský kraj. Výsledky jsou konfrontovány s jinými odbornými články zaměřenými na tuto problematiku.
Motivuje systém bonus-malus řidiče k větší zodpovědnosti na silnicích?
Línová, Veronika ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Práce se zabývá otázkou, zda zavedení malusové politiky do systému bonus-malus v rámci povinného ručení motivuje řidiče k větší zodpovědnosti na silnicích. Vzhledem k navyšování pojistného v případě vzniku pojistné události by tento systém mohl motivovat řidiče ke změně jízdních návyků vedoucích k poklesu vzniku pojistné události. K zodpovězení otázky je provedena regresní analýza s využitím modelu náhodných efektů a analyzováni jsou řidiči pojišťovny Allianz v letech 2000 - 2005. Provedená analýza poskytuje výsledek, že zavedení malusové politiky nevedlo řidiče k zodpovědnějšímu chování na silnicích. Pouze v jednom případě je zaznamenán vliv zkoumaného efektu v interakci s jinou vysvětlující proměnnou - v regionech do 10 000 obyvatel zavedení malusové politiky mělo vliv na snížení vzniku pojistné události. Dále je zkoumáno, které charakteristiky řidiče a technické parametry vozidla mají vliv na vznik pojistné události. Zkoumanými vysvětlujícími proměnnými jsou pohlaví řidiče, region bydliště řidiče, věk řidiče a objem motoru vozidla. U všech vysvětlujících proměnných byl zaznamenán vliv na vznik pojistné události.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.